WELCOME TO RECIPES

Your comprehensive recipes resource.Our mission is to give you the fact you need about recipes— fast — so you can get on the road to taking action right away`. The Recipes site provides a ton of information about recipes In addition, you will find extensive information on leading recipes to help you on your way to success. Please have a look at our recipes articles, products, resources, and additional information located throughout recipes. We strive to provide only quality articles, so if there is aspecific topic related to Recipes that you would like us to cover, please contact us at any time.And again, thank you to those contributing daily to our Recipes Blogsite.
--

Friday, June 6, 2008

RECIPE:KUIH CENDAWAN:

Bahan-bahan:
24 keping roti
2 sudu besar mentega (dilembutkan)

Inti:
3 cawan besar bawang merah kecil (dicincang halus)
½ cawan mentega
225 gm cendawan segar (dipotong halus-halus)
2 sudu besar tepung
1 tin krim
1 ½ sudu besar daun kucai (hiris halus)
1 sudu besar daun pasli (hiris halus)
1 sudu kecil jus limau
½ sudu kecil garam
½ sudu kecil lada hitam

Cara membuat:
1.Potong bulatan daripada setiap keping roti.Letakkan setiap keping roti yang telah dipotong ke dalam bekas mangkuk muffin yang telah disapu minyak.Masukkan ke dalam ketuhar pada suhu 200 darjah celcius sehingga warnanya bertukar kecoklatan.Biarkan ia sejuk.
2.Di dalam kuali,cairkan mentega dan goreng bawang kecil selama 1 minit.Masukkan cendawan dan masak sehingga 10 minit.Alihkan dari api dan masukkan krim dan tepung.
3.Letakkan di atas api semula dan kacau berterusan sehingga mendidih.Alihkan dari api dan masukkan baki bahan-bahan.Kacau sebelum diketepikan dan biarkan sejuk.
4.Isikan setiap mangkuk muffin yang yang berisi roti dengan adunan yang dimasak tadi.Tutup dan sejukkan di dalam peti sejuk selama 15 minit.Keluarkan dari peti sejuk dan hiaskan dengan keju,daun pasli dan mentega.Bakar di dalam ketuhar pada suhu 180 darjah celcius selam 10 minit sebelum dihidangkan.

No comments:

SELAMAT MENCUBA RESEPI YANG AKAK BERIKAN DAN NIKMATI KELAZATANNYA.

Terima Kasih Dari Akak.